BARNENS VÄRLDSORKESTER

25 april 2024, kl. 15:00 - 15:45

Musik har en central plats i de flesta människors liv, liksom lusten att musicera. I Etnografiska museets samlingar finns massor av instrument från världens alla hörn. Vissa får man spela på och nu plockar vi fram dem! Kom och jamma med oss och upplev en unik ljudvärld i vår musikworkshop Barnens Världsorkester!

Var: Etnografiska museet
Pris: 50 kr.
Ytterligare information: Workshopen riktar sig till barn över 5 år. Medföljande vuxna är välkomna att delta vid sidan av. För att ta del av utställningarna behöver du över 19 år årskort eller dagbiljett. Dagbiljetten löser du på plats på museet. För köp av årskort, följ länken nedan.
Barnens världsorkester

Köp biljett här

Instrumenten som finns i museets samlingar är kanske ovanliga för oss, men de är inte svåra att spela på. Det viktigaste med Barnens världsorkester är att vi lyssnar och spelar tillsammans och pratar lite kring detta. Vi jammar loss i en annorlunda ljudvärld där vad som helst kan hända!

Från 5 år, maxantal 10 personer. Inga förkunskaper krävs.

ÅRSKORT

Köp årskort här

Årskort kostar 250 kr, gäller i 365 dagar från inköpsdatum och ger inträde till Världskulturmuseernas fyra museer: Etnografiska museet, Medelhavsmuseet, Östasiatiska museet i Stockholm samt Världskulturmuseet i Göteborg.

*Östasiatiska museet stänger maj 2024 för ombyggnation och beräknas öppna igen 2026.

Årskortet ger också, bland annat, rabatterat pris på flera programpunkter och specialutställningar.

Registrera dig här