Traditionell japansk teceremoni

06 oktober 2024, kl. 12:00 - 13:30

Välkommen att delta i en traditionell japansk teceremoni i det japanska tehuset Zui-Ki-Tei i Museiparken.

Var: Etnografiska museet
Pris: 350 kr med årskort, 600 kr utan årskort
Ytterligare information: För köp av årskort följ länken nedan.
Plats på museet: Tehuset
Föremål för japansk teceremoni samt hand som häller upp varmt vatten i en kopp.

Köp biljett och årskort här

Upplev den japanska teceremonin i det unika tehuset Zui-Ki-Tei. Tehuset ligger lite undangömt och vackert beläget i museets park. Låt dig förflyttas till lugnet och stillheten i teceremonin, som leds av medlemmar ur Japanska Thesällskapet - Chado Urasenke Tankokai Sweden Association.

Teceremonin i det japanska tehuset riktar sig till vuxna deltagare.

Max antal deltagare: 12

ÅRSKORT

Årskort kostar 250 kr, gäller i 365 dagar från inköpsdatum och ger inträde till Världskulturmuseernas fyra museer: Etnografiska museet, Medelhavsmuseet, Östasiatiska museet* i Stockholm samt Världskulturmuseet i Göteborg.

*Östasiatiska museet stänger maj 2024 för ombyggnation och beräknas öppna igen 2026.

Årskortet ger också, bland annat, rabatterat pris på flera programpunkter och specialutställningar.

Registrera dig här